Головна » Файли » Конспекти

Урок-екскурсія до лісу
[ Викачати з сервера (805.3 Kb) ] 14.12.2016, 18:48

«Барви осінньої природи в творах мистецтва»

       

            урок-екскурсія до лісу

                  

                          5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Барви осінньої природи в творах мистецтва”

 

Мета. Ознайомити дітей з творами   мистецтва, що оспівують красу навколишнього світу. Повторити та закріпити навички виконання   пісень. Вчити учнів порівнювати музичні твори, твори поезії та живопису з живою природою. Розвивати інтелектуально - пізнавальні складові духовності: спостережливість, вміння оцінювати, порівнювати, аналізувати, висловлювати судження, захоплюватись.   Виховувати любов до природи, рідного краю і бережливе ставлення до неї.

Обладнання: репродукції картин «Золота осінь» І. Левітана, словник емоційно-образного змісту музики «Колір - настрій», букети осінніх листків та горобини, яблука.

Тип уроку. Урок – екскурсія до лісу.

 

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель. Діти, сьогодні наш урок незвичайний, адже проводимо ми його в  лісі, на природі, яка має здатність робити людину світлою, співчутливою і турботливою, вміє надихати людину любов’ю і нагороджує силою та здоров'ям. Сьогодні на уроці ми будемо насолоджуватись цією  красою, а допоможе нам  музика та поезія Про що йтиметься на уроці ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку:

             

                     Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить.

                      Сонце еже не припікає —

                     Коли, діти, це буває?

(Восени).

Вчитель. Так, діти, сьогодні наш урок присвячений прекрасній порі року - осені. Кожний осінній місяць поступово підводить нас до зими.  Спостерігаючи за осінньою природою ми помічаємо, що це не тільки дощова, похмура, але й чудова пора. Осінь-це різнобарв'я у лісі, підсумок сільськогосподарських робіт. А у школярів  з 1-го вересня розпочинається навчальний рік. Про перший день в школі Ольга Лобова написала пісню «Вперше осінь йшла до школи». Давайте пригадаємо її.

(Учні виконують пісню О.Лобової «Вперше осінь йшла до школи»).

ІІІ. Основна частина

** Слухання музики.

Вчитель. В усі часи поети та художники, композитори та письменники оспівували у своїх творах неповторну красу осінньої природи.

Ходять хмари в небі синім

Місяць вересень прийшов.

Сповнивсь вереском пташиним

Тихий затишок дібров.

(Н.Забіла)

  Швидко перший місяць осені – вересень – малює декорації до прощального карнавалу природи, чарівного балу падолисту, увертюра до якого вже бринить у повітрі. Давайте закриємо на хвилину очі і послухаємо живу музику лісу…

 

Вчитель.

  • Скажіть, що ви почули, які почуття навіяло на вас звучання осіннього лісу.

(Відповіді учнів)

  • Як називаються звуки, які ви почули?

(Шумові)

** Інтерпретація літературного твору.

Вчитель.

Зараз я прочитаю текст, а ви доповните його звуками лісу.

 Лісова музика.

Прокинулось ясне сонечко, поглянуло на ліс. І ліс теплим промінням.

Ледь-ледь війнув вітерець:....

Озвалося-зашелестіло листя на деревах:....

   Прокинувся дятел і забарабанив по стовбуру «Доброго ранку! Доброго ранку!»:....«Привіт! Привіт! - озвалася зозуля з березового гаю…

 

 

 

 

 

 

** Виконання пісні «Літо минулося»

Вчитель. Діти, давайте пригадаємо пісню, яку ми розучували в початкових класах «Літо минулося».

 

                (Діти виконують пісню Я. Степового «Літо минулося»).

Вчитель. Діти, які почуття навіяла вам ця пісня.

З яким настроєм ви виконували її?.

(Учні аналізують пісню).

**Гра «Художник»

Вчитель. А тепер ми з вами розглянемо репродукцію картини «Золота осінь», яку намалював художник Ілля Семенович Остроухов. на ній ви  бачите старі красиві дерева, дві сороки прилетіли на галявину, радіючи осінньому теплому дню. Крони дерев позолотила осінь…

Художник Ісаак Ілліч Левітан теж намалював картину з такою самою назвою  «Золота осінь».

 

Давайте ми поділимось на дві групи. а допоможуть нам в цьому осінні листочки. Візьміть кожен по листочку з корзини.  Ті учні, які обрали кленові листочки  працюватимуть в першій групі, в кого березові - працюють в другій групі.

Розгляньте уважно репродукції картин і охарактеризуйте їх.

Робота в групах.

 

(Відповіді учнів).

 

Вчитель. Погляньте ще раз навколо себе. Що спільного ви бачите на репродукціях переглянутих картин, та в навколишньому світі?

 (Діти самостійно аналізують).

Вчитель. Ми з вами переконалися в тому, що красу осінньої природи поети і письменники передають словом, а художники – фарбами. Давайте ще раз перелічимо основні фарби осені.

А тепер скажіть, як може передати свої почуття композитор?

Правильно, звуками, музикою. Сьогодні  ми будемо виконувати музичні твори і за допомогою словника «Колір-настрій» визначатимемо їх характер. Візьміть букети з опалого листя та горобини. Все це – дарунки осені. візьміть їх у руки, станьте в коло і наспівуючи пісню «Осінь» потанцюймо.

(Учні виконують довільний танок із букетами під звучання пісні А.Житкевича «Осінь»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель.

Діти, прийшла до нас красуня осінь. Її називають не тільки золотою, а й щедрою. Вона дбає про те, щоб ви завжди були здорові, щоб добре себе почували, а тому приготувала для вас свої гостинці – рум’яні, червоні, жовті, золотисті..?

 

Так, яблука.

(Вчитель роздає яблука , учні виконують пісню А.Житкевича «Яблука золотисті»).

 

ІУ. Підсумок уроку.

Вчитель. Ось і підійшов до завершення наш незвичайний урок. Сьогодні ми встигли багато: співали, танцювали, слухали та сприймали візуально. Але найцінніше полягає в тому, що ми побачили джерело натхнення митців. Звичайно  ж це природа, наш навколишній  світ. Щодня у природі відбуваються зміни. Сьогодні ліс вбраний в золоті шати, завтра він вже буде зовсім інший.

  Придивляйтеся до природи, прислухайтеся до її чарівних звуків, вдихайте аромат її пахощів, і вона вам відкриє дивовижний і чарівний світ, подарує надзвичайну красу. Адже краса є в усьому. Краса в рідному селі, на березі моря і біля тихого плеса ріки, в лузі і в полі, в лісі – вона всюди, де не глянь. Тільки придивляйтеся, тільки прислухайтеся, не будьте байдужими, і ви напоїте своє серце красою рідного краю, яка дасть вам силу і натхнення, принесе радість і щастя, зробить вашу душу чистою, багатою і щирою, доброю і світлою. І тоді ви відчуєте силу природи, і себе в ній – маленьку краплинку у величезному морі.

Категорія: Конспекти | Додав: lubovshum
Переглядів: 523 | Завантажень: 25 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar